那天點開合購的商品網頁,然後就傳出一陣溫柔又不失輕快的旋律,之後是女歌手富有磁性的嗓音,訴說著什麼「do you know I really love you」、「If I'm dreaming」之類的歌詞。所以我就用這些當關鍵詞,終於找到這首Leona Lewis唱的這首「Better in time」,好~~好~~聽~~~!!整個早上我就一直聽。這首歌會讓你不自覺地感動,就算並不是失戀,但是就是會讓你覺得

 

是的,我會慢慢好起來,會逐漸走出那些絆住我的東西。或許不是現在,不過,I will be OK!

 

我想就是那種淡淡地憂傷,但卻又試圖堅強的感覺,讓這首歌變得迷人吧!

 

所以我就來分享這首歌啦!希望大家喜歡^__^

 

 

這是MTV版,無字幕

 

 

這是字幕版,雖然我想自己在MTV版中插入字幕,可是我還不會用耶~~

 

 

現場演唱,超棒!跟CD的聲音如出一轍呀!

(結果我一直在看合音的XD)

 

 

 

最後附上歌詞中英文版

(是我參考網路上的翻譯修改而成,但有的地方還是覺得怪怪的)

a

It's been the longest winter without you
I didn't know where I turn to
See somehow I can't forget you
After all that we've been through

Go in, come in, thought I heard a knock
Who's there? No one, thinking that I deserved it
Now I realize that I really didn't know
You didn't notice, you mean everything
Quickly I'm learning to love again
All I know is, I'ma be okay

Thought I couldn't live without you
It's gonna hurt when it heals too, oh yeah
(It'll all get better in time)
Even though I really loved you
I'm gonna smile 'cause I deserve to
(It'll all get better in time)

How could I turn on the TV
Without something there to remind me?
Was it all that easy
To just put aside your feelings?

If I'm dreaming, don't wanna let, hurt my feelings
But that's the path, I believe in
And I know that, time will heal it

You didn't notice, you mean everything
Quickly I'm learning to love again
All I know is, I'ma be okay

Thought I couldn't live without you
It's gonna hurt when it heals too, oh yeah
(It'll all get better in time)
Even though I really loved you
I'm gonna smile 'cause I deserve to
(It'll all get better in time)

Since there's no more you and me
It's time I let you go so I can be free
And live my life how it should be
No matter how hard it is, I'll be fine without you
Yes, I will

Thought I couldn't live without you
It's gonna hurt when it heals too, oh
(It'll all get better in time)
Even though I really loved you
I'm gonna smile 'cause I deserve to, yes, I do
(It'll all get better in time)

Thought I couldn't live without you
It's gonna hurt when it heals too, yeah
(It'll all get better in time)
And even though I really loved you
I'm gonna smile 'cause I deserve to

這是一個沒有你的漫長寒冬
我不知該往哪走
就是無法忘記你
在我們共同經歷那麼多之後


來來回回,以為有人在敲門

是誰呀?沒人,我想是我自作自受

我現在才了解我以前不懂的事
你沒注意到,你代表著一切

很快地我會學著再愛一回

我所知道的是,我會好起來的

 

曾以為沒有你 我就過不下去
雖然傷痛癒合時 還是會痛苦
(但一切漸漸會好的)

即使我真的愛過你
我還是會微笑 因為我本該如此
隨著時間,一切終將好轉

 

要怎樣才能打開電視卻不會憶起過去?

是否真的那麼容易
可以把對你的感覺置之不理

 

 

如果我在做夢,不想讓這些傷害我的感情
但我相信,這是必經的過程
我知道時間會撫平傷痕

你沒有發覺,你就是我的一切
很快我將學會再愛一回
我所知道的是,我會從傷痛中復原

曾以為沒有你我就過不下去
雖然傷痛癒合時 還是會痛苦
(隨著時間一切都會好轉)
儘管我真的愛過你
我將會微笑 因為我本該如此
(隨著時間一切將會好轉)

既然你我無法再繼續
該是讓你走 如此我也能自由 過我該過的生活
無論多難熬 沒有你我也會很好

是的,我會

曾以為沒有你 我就過不下去
雖然傷痛癒合時 還是會痛苦
(但一切漸漸會好的)

即使我真的愛過你
我還是會微笑 因為我本該如此
隨著時間,一切終將好轉

 

曾以為沒有你 我就過不下去
雖然傷痛癒合時 還是會痛苦
(但一切漸漸會好的)

即使我真的愛過你
我還是會微笑 因為我本該如此
隨著時間,一切終將好轉

 

  

 


arrow
arrow
    文章標籤
    better in time leona lewis
    全站熱搜

    mizuya 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()